apertureMARK, an innovative system designed to remind the end user of the opening date of a perishable product

apertureMARK is a useful tool for controlling food waste. Food waste is one of the biggest problems in western societies because approximately one third of produced food ends up in waste.

ejemplo aperturemark 2

apertureMARK is a registered patented system designed for marking easily the opening date of all kinds of perishable products, for instance foods and cosmetics without the need of tools. Marking the Opening date is easily possible by using hands. The apertureMARK registered patented system utilizes different modes of markings such multiple mark ways like scratching, double label layering, etc.

apertureMARK is the perfect solution to monitor opening and expiration dates as offering new benefits to consumers and producers:

  • Control of optimum consumption state of perishable products
  • Minimize toxicological risks when eating bad products
  • Improve food security
  • Minimize food waste
  • Economize by controlling the consumption dates efficiently

This registered patented system is licensed to bring focus onto perishable product producers and label and packing producers alike.

Marketing and R&D departments of various companies are working at the moment on apertureMARK’s implementation.

apertureMARK has been developed and patented by Santos and Benlloch S.L. and MarketingHuman Consumer Knowledge.

logoMarketingHuman

cereales_ejemplo_aperture

mermelada_aperture_ejemplo1

mermelada_aperture_ejemplo2

aperturemark sistema rasca

Acerca de Marketinghuman Boutique Estrategia Marketing Agroalimentario

MarketingHuman es un refuerzo para los departamentos de marketing y direcciones generales de empresas agroalimentarias y de retail que permite aportar un innovador punto de vista y detectar oportunidades de mejora. Especialidad en el lanzamiento de nuevos productos y mejora de la experiencia de compra en el punto de venta. Haciendo uso de los últimos avances mundiales en el análisis de la conducta humana (de ahí proviene HUMAN en la marca y los consumidores pensadores del logo) aplicamos técnicas de neuromarketing y análisis del consumidor para mejorar los resultados de nuestros clientes. Los servicios de marketing alimentario se centran en el análisis, definición, implementación y seguimiento de la estrategia integral de marketing especialiados en el sector agroalimentario. Trabajar con MarketingHuman permite tener un aliado comprometido con los resultados de la empresa y estar al día de las últimas innovaciones agroalimentarias, de modo que se accede a un amplio conocimiento acumulado y experiencia especializada en el sector agroalimentario. Importantes empresas ya se benefician de nuestros conocimientos. Trabajamos en España (Europa) y Estados Unidos y Latino América.
Esta entrada fue publicada en Artículos Estrategia Marketing Alimentos y etiquetada , , , , . Guarda el enlace permanente.